Śniadanie – jeść czy nie?

​Zdrowie \ Poranek z pełną energią

numer 2398 - 07.08.2019Nauka

Śniadanie jest przez niektórych uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jednak niewłaściwie dobrane składniki odżywcze mogą sprawić, że trudno będzie nam stracić na wadze. Warto więc przemyśleć, co możemy zjeść na nasz pierwszy posiłek w ciągu dnia, by zyskać energię, a jednocześnie nie przytyć.

Jak wynika z przeprowadzonych szacunków, ci, którzy jedzą śniadanie, spożywają średnio o 250 kalorii dziennie więcej, niż ci, którzy rezygnują z tego posiłku. Eksperci są jednak zdania, że zdrowe śniadanie może być dobrym źródłem wapnia oraz błonnika. Ponadto argumentują, że dobre śniadanie poprawia naszą koncentrację, szczególnie u dzieci. Śniadanie powinno dodawać nam energii, sprawiać, że nie będziemy później mieli ochoty na podjadanie, oraz dostarczać niezbędnych składników odżywczych i mikroelementów.

Przeprowadzone dotychczas badania potwierdzały, że jedząc dobrze zbilansowane energetycznie śniadanie możemy utrzymać wagę oraz być w dobrym zdrowiu. Ostatnie szacunki poczynione przez naukowców z Australii nieco zaburzają jednak ten pozytywny obraz pierwszego dziennego posiłku



zawartość zablokowana

Autor: Jacek Szpakowski


Pozostało 51% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się