Mozart bardzo inaczej

MUZYKA KLASYCZNA \ Fenomen muzyki salzburskiego mistrza polega na tym, że ze względu na swoją melodyjność wdzięcznie poddaje się ona wszelkim eksperymentom przenoszenia jej na instrumenty inne niż te, na które ją skomponowano. Najnowsza, jeszcze gorąca płyta Trio Roseau, wydana pod skrzydłami Musikproduktion Dabringhaus und Grimm, potwierdza to każdą nutą. Drugi oparty na dziele Wolfganga Amadeusza Mozarta krążek niemieckich wirtuozów instrumentów dętych drewnianych to wejście do świata fenomenalnej opery „Così fan tutte”. Przeniesienia z orkiestrowej faktury do raptem trzygłosowej, na obój (Rachel Frost), klarnet (Ulf-Guido Schäfer) i fagot (Malte Refardt), dokonał klarnecista tria. Jeśli ktoś szukałby bardziej namacalnego od subiektywnej oceny potwierdzenia jakości artystów
34%
pozostało do przeczytania: 66%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze