Bajka z dobrym zakończeniem

TELEWIZJA

Pod wpływem nacisków TVP wycofała się z cenzurowania spotów kampanii społecznej. Decyzja TVP o zaprzestaniu cenzurowania spotów odwodzących widzów od rozwodu ma blisko trzymiesięczną historię. W połowie czerwca Fundacja Mamy i Taty zwróciła się do Komisji ds. Kampanii Społecznych Telewizji Polskiej SA z prośbą o emisję społeczną spotu pt. „Bajka”. Materiał ten został wyprodukowany na użytek kampanii „Rozwód – przemyśl to”. 30 czerwca TVP odmówiła, uznając, że spot jest nieobiektywny i sugeruje większą odpowiedzialność mężczyzn niż kobiet za rozpad małżeństwa, ponieważ to mężczyzna się wyprowadził. Było to oczywiście nieporozumienie, ponieważ w przedstawionej historyjce wyprowadzka mężczyzny była nie przyczyną, lecz skutkiem zaistniałej sytuacji. A poza tym w Polsce ponad 80 proc. dzieci
     

27%
pozostało do przeczytania: 73%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze