Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Zbrodnia intelektualna

Dodano: 02/06/2014 - Numer 827 - 02.06.2014
Na tegorocznym ogólnopolskim sprawdzianie kompetencji trzecioklasisty znalazło się następujące zadanie: „Trawnik […] ma kształt prostokąta o bokach 7 m i 9 m. Słoń zastanawia się, ile metrów pokona mrówka, jeśli przejdzie wzdłuż wszystkich boków tego prostokąta i wróci do miejsca, z którego zaczęła wędrówkę”. Pewne dziecko zinterpretowało – w zgodzie z logiką i nauką o języku polskim – treść tego zadania tak, że mrówka okrąża cały trawnik wzdłuż boków prostokąta, a następnie wraca po swoich śladach do punktu wyjścia. Była to interpretacja może i nietypowa (chodzi o to „i wróci”), ale poprawna. Obliczenia, które wykonało dziecko na jej bazie były prawdziwe matematycznie. Cóż się okazało? W kluczu – wskazaniach, według których nauczyciel ocenia zadania – takiej możliwości nie przewidziano,
     

68%
pozostało do przeczytania: 32%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze