Medialny przyczółek dla Rosjan

Numer 982 - 04.12.2014Gospodarka


RYNEK MEDIALNY Gazprom-Media, spółka kontrolowana przez Kreml i oligarchów rosyjskich, przymierza się do inwestycji w Polsce –poinformował „Puls Biznesu”. Rozmowy toczą się po cichu od miesięcy. Na finiszu są już uzgodnienia o przejęciu spółki Atmedia, jednego z polskich brokerów reklamowych z rynku internetowego i telewizyjnego.
Jeszcze kilka lat temu Atmedia były liderem na rynku pośrednictwa sprzedaży czasu reklamowego w kanałach tematycznych. Gdy przychody firmy spadły kilkakrotnie, jej właściciel, amerykański koncern AMC, wystawił ją na sprzedaż. Dla Gazpromu-Media to przejęcie ma być wstępem do długofalowych inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej. „Puls Biznesu” podkreśla, że jedną z okazji inwestycyjnych w regionie jest chociażby TVN, o którego kupno stara się już kilka spółek z USA i Niemiec, czy TV Puls.
Marcin Boroszko, prezes Atmediów, pytany o bliski finał negocjacji z Gazpromem-Media, nie chce komentować sprawy. Pozostałe strony transakcji również szybko ucinają temat.
Chociaż w swojej strategii działania Gazprom-Media deklaruje, że naczelną zasadą firmy jest nadzorowanie działalności gospodarczej, a nie treści, trudno uwierzyć w tego typu deklaracje. Niepokój budzi choćby to, że prezesem Gazpromu-Media jest Michaił Lesin, który na początku XXI w. pracował na stanowisku ministra druku, potem na Kremlu był doradcą prezydenta. Wcześniej spółką Gazprom-Media zarządzał Nikołaj Sienkiewicz, doradca szefa Gazpromu Aleksieja Millera oraz pierwszy wiceprezes i członek rady dyrektorów Gazprombanku



zawartość zablokowana

Autor: Dorota Skrobisz


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się














#DziękujeMyZaOdwagę
reklama