Kiedy możemy oddać zakupiony towar?

PRAWA KONSUMENTA \ Zwroty i reklamacje

Wokół zwrotu towarów narosło wiele mitów. Warto wiedzieć, kiedy możemy oddać do sklepu np. nietrafiony prezent i odzyskać pieniądze. Aby prześledzić sytuacje, w których konsument ma prawo do zwrotu zakupów, należy przede wszystkim dokonać podstawowego rozróżnienia – na towary wadliwe i pełnowartościowe. Inaczej wygląda kwestia oddania do sklepu np. zepsutego sprzętu elektronicznego, a inaczej rzeczy, które nie są uszkodzone, ale okazały się nieprzydatne. Dokonując zakupów, powinniśmy pamiętać, że co do zasady polskie prawo nie nakłada na sprzedawcę obowiązku przyjęcia zwrotu towaru zakupionego przez konsumenta czy też jego wymiany na inny. Duża część przedsiębiorców umożliwia wprawdzie klientom zwrot czy wymianę zakupów, jednak wynika to z wewnętrznej polityki danej firmy, a nie z
     

33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze