​Rewolucja kolejowa w regionie

numer 1837 - 27.09.2017

To już pewne. Międzywojenna magistrala węglowa zostanie rozbudowana do dwóch torów i zelektryfikowana. Jest umowa na wykonanie projektu przebudowy, który ma być gotowy za dwa lata. Wtedy ruszą prace, które zakończą się na początku 2023 r.

Zegar ruszył. W Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowy na elektryfikację odcinka linii kolejowej z Kościerzyny do Gdyni. Szlak ma też zyskać drugi tor. To symboliczne zakończenie budowy magistrali węglowej ze Śląska przez Bydgoszcz, która powstała w latach międzywojennych dla zaopatrzenia portu w Gdyni z ominięciem terenów Wolnego Miasta Gdańska. Na całym jej szlaku zarezerwowano miejsce na drugi tor.

– Poprawiamy warunki przewozu towarów – mówił po podpisaniu dokumentów Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. – PKP PLK konsekwentnie działają na rzecz usprawnienia przewozów pasażerskich i towarowych dla linii 201 z Kościerzyny do Gdyni – dodał.

Magistrala po wojnie straciła na znaczeniu, ponieważ niemal równoległy szlak przez Tczew i Gdańsk nie był już przecięty granicą państwa. Jednak rosnące w ostatnich latach przeładunki trójmiejskich portów spowodowały, że tory między Tczewem a Gdańskiem praktycznie się zatkały



zawartość zablokowana

Autor: Stanisław Balicki


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama










#DziękujeMyZaOdwagę
reklama