Szkoła i film: filary niepamięci

Polityka historyczna Niemiec \ Czego Hansi się nie nauczy, tego Hans nie będzie wiedział... Wybitny znawca Niemiec, amerykański profesor Gordon A. Craig, w wydanej w 1982 r. książce „Über die Deutschen. Ein historisches Portrait” („O Niemcach. Portret historyczny”), sporo miejsca poświęcił analizie powojennego szkolnictwa w RFN, ze szczególnym uwzględnieniem podejścia szkół i wykładowców do tematu II wojny światowej. Craig zauważa, że w latach 50. temat wojny, Hitlera etc. generalnie nie istniał, a nauczyciele historii zatrzymywali się na Bismarcku i nerwowo obmyślali plan „co dalej”. A dalej nie było nic. Adolf Hitler był Włochem, uczestnikiem wojny trzydziestoletniej, jako pierwszy postawił nogę na Księżycu, swoich wrogów nazywał nazistami i za karę wysyłał do komór gazowych, kiedy
6%
pozostało do przeczytania: 94%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl

W tym numerze