Technologie w służbie klientów banku

Finanse na co dzień \ Dobrodziejstwa programów lojalnościowych

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw zorientowany jest na nowoczesne technologie. Firmy korzystają z nich w swojej codziennej działalności, dzięki czemu ich biznes może dynamicznie rosnąć. Innowacje służą im też jako narzędzie do zdobywania i utrzymania klientów.
W dobie rosnącej konkurencji przedsiębiorcy zainteresowani są każdym pomysłem na pozyskanie nowych klientów i utrzymanie dotychczasowych. Szukają sprawdzonych rozwiązań na obsługę klienta zarówno online, jak i w bezpośrednich kontaktach. Z pomocą przychodzą doradcy, ciekawe szkolenia, a nawet banki, od których oprócz kompleksowej oferty produktowej oczekuje się także wsparcia merytorycznego. Obecnie szyld reklamowy, ogłoszenie w lokalnej prasie, aktywność w mediach społecznościowych czy marketing szeptany mogą nie wystarczyć do utrzymania i pozyskania nowych klientów. Przedsiębiorcy coraz częściej wstępują do organizacji branżowych czy szukają firm partnerskich, które wzajemnie polecają usługi swoim klientom. Stąd już tylko krok dzieli nas od programów lojalnościowych, które nie muszą być domeną dużych przedsiębiorstw.
Przykładem narzędzia, które pomoże w pozyskaniu i utrzymaniu klientów jest m.in. technologia ZenCard, która umożliwia przedsiębiorcom zwiększanie zasięgu i tworzenie bazy lojalnych klientów poprzez organizowanie akcji promocyjnych, lojalnościowych i rabatowych.
Prostota tego rozwiązania jest szczególnie atrakcyjna dla małych i średnich firm, dla których tworzenie i prowadzenie programów lojalnościowych jest dużym obciążeniem zarówno finansowym, jak i organizacyjnym.
Korzyści dla klienta
ZenCard to system do tworzenia programów lojalnościowych, który działa na terminalach płatniczych. Dzięki tej platformie klient nie potrzebuje wielu kart lojalnościowych czy aplikacji zainstalowanych na telefonie, ich funkcję pełni bowiem jedna wirtualna karta przypisana do dowolnej karty płatniczej użytkownika.
System automatycznie, już w czasie płatności kartą lub gotówką w terminalu, nalicza rabaty. Dużym atutem jest łatwość przystąpienia do programu lojalnościowego – wyrażenie zgody przez klienta za pośrednictwem terminala płatniczego trwa zaledwie kilka sekund.
Korzyści dla klienta to: prosta i szybka rejestracja na terminalu płatniczym, brak dodatkowych kart lojalnościowych – jest nią dowolna karta płatnicza dowolnego banku bądź numer telefonu (w przypadku płatności gotówką), automatycznie naliczane rabaty i stemple przy płatności, możliwość rejestracji dowolnej liczby kart.
Korzyści dla przedsiębiorcy
Dzięki technologii ZenCard i własnemu programowi lojalnościowemu na terminalu płatniczym firma ma szansę się stać ulubionym miejscem swoich klientów. Prostota systemu sprawia, że klienci – dzięki informacjom o promocjach i rabatach – poprzez swoje częstsze wizyty zwiększają obroty firmy. Wirtualnym marketingiem i zgodnością z przepisami (choćby RODO) w imieniu przedsiębiorcy zajmuje się operator systemu.
Korzyści dla przedsiębiorcy to zwiększenie obrotów, budowanie przewagi konkurencyjnej, pozyskanie wiedzy o zachowaniach klientów dzięki bezpłatnym raportom, niskie koszty prowadzenia programu lojalnościowego, automatycznie rozliczane rabaty i nagrody, i przede wszystkim powracający, zadowolony klient.
Z programów lojalnościowych ZenCard mogą korzystać także klienci dokonujący płatności gotówkowych. Mechanizm jest prosty: podczas rejestracji do programu należy wybrać opcję gotówkową. Przy kolejnej płatności natomiast wystarczy wpisać numer telefonu podany na etapie rejestracji. System automatycznie rozpozna klienta i poinformuje go o nagrodach oraz zebranych punktach.
Przedsiębiorco, zainstaluj terminal
Warunkiem korzystania przez przedsiębiorcę z ZenCard jest terminal płatniczy. Nie każda mała firma jest weń wyposażona. 52 proc. Polaków deklaruje, że częściej odwiedzałoby sklep, który zacząłby akceptować płatności kartą, a co trzeci ankietowany wydałby w takiej placówce wyższe kwoty.
Płatności kartą to również przyspieszenie obsługi – rozliczenia gotówkowe wymagają od klienta przygotowania określonej kwoty lub od kasjera – wydania reszty. Transakcje gotówkowe to dodatkowe koszty, jak transport, przechowywanie, wpłacanie i wypłacanie przychodów. W przypadku transakcji bezgotówkowych pieniądze od razu trafiają na konto, a wszystkie płatności są rejestrowane.
Gdy klient korzysta z karty, nie jest ograniczony gotówką w portfelu
– może zatem kupić więcej, niż planował. Według danych Narodowego Banku Polskiego Polacy płacący za zakupy kartą dokonują znacznie wyższych transakcji niż ci, którzy posługują się gotówką.
 
 
Partnerem wydania cyklu
„Finanse na co dzień” jest PKO Bank Polski.
Patronem medialnym cyklu
są Niezależna.pl oraz „Gazeta Polska”.
 
Spółka eService wspólnie z PKO Bankiem Polskim bierze udział w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. Inicjatywa ta powstała z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach, właścicielach punktów usługowych, zakładów kosmetycznych i małych osiedlowych sklepików. Każdy przedsiębiorca, który do tej pory nie miał okazji korzystania z terminala lub przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadał w firmie urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych, będzie mógł otrzymać wsparcie w postaci pokrycia wszystkich wydatków związanych z otrzymaniem terminala przez 12 miesięcy oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności. Przedsiębiorcy mogą wybrać terminal w opcji na wynajem lub taki, który dostaną na własność. W tym drugim przypadku po okresie 12 miesięcy współpracy w ramach programu nie będą ponosić kosztów związanych z najmem terminala, lecz jedynie – na bardzo preferencyjnych warunkach – te związane z procesowaniem transakcji.
 

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gpcodziennie.pl