Zmiany na torach

Zmiana wpłynie na kursowanie pociągów w całym kraju i będzie dotyczyła zarówno pociągów regionalnych, jak i pospiesznych oraz ekspresowych. W przypadku PKP Intercity zwiększy się liczba połączeń obsługiwanych przez nowoczesne pociągi Pendolino, Flirt3 oraz Pesa Dart. Zmiany w rozkładzie jazdy dotyczą także połączeń międzynarodowych.
Dzisiaj, po prawie dwumiesięcznej przerwie, pociąg z Pragi znów wyjedzie na trasę do Krakowa. W lipcu br. Urząd Transportu Kolejowego wydał spółce Leo Express zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji zespołu trakcyjnego typu Flirt. Była to pierwsza sprawa dotycząca przewoźnika z zagranicy o otwarty dostęp międzynarodowy, procedowana od początku do końca w UTK. Pierwszy pociąg czeskiego przewoźnika (trasa Praga–Katowice–Kraków) wjechał na polskie tory 20 lipca 2018 r. Jednak ze względu na liczne remonty torów wydłużające czas jazdy kursy pociągów zostały zawieszone na okres między 9 października a 30 listopada. W tym czasie pociągi były zastąpione autobusami. – Z tych samych przyczyn kursowanie pociągu zostanie ponownie zawieszone między 7 stycznia a 22 marca 2019 r. – tłumaczy dyrektor Leo Express Polska Juraj Andrejka, który w październiku zastąpił na tym stanowisku Petera Jančoviča.
Czeski przewoźnik postanowił przywrócić pociągi na okres świąteczny.
Od początku funkcjonowania połączenia kolejowego relacji Kraków–Katowice–Praga oraz Praga–Katowice–Kraków pociągi kursowały w weekend. Tak też będzie od 30 listopada 2018 r. do 6 stycznia 2019 r. Pociągi wyjeżdżają z Pragi w piątki i niedziele o godz. 16.10 i przyjeżdżają do Krakowa o godz. 23.25, z Krakowa natomiast wyruszają w soboty i poniedziałki o godz. 4.53 i zatrzymują się na dworcu głównym w Pradze o godz. 11.32. Codzienne połączenie na trasie Praga–Kraków ma być uruchomione od 20 czerwca 2019 r. Czas jazdy pociągiem Leo Express pomiędzy tymi miastami wynosi obecnie 7 godzin i 15 minut, a docelowo ma to być 6 godzin 35 minut. Tymczasem u naszych południowych sąsiadów wciąż trwają spekulacje na temat zakupu czeskiego przewoźnika kolejowego i autobusowego Leo Express. Według czeskich mediów są nim zainteresowane główne europejskie przedsiębiorstwa przewozowe, takie jak niemiecki Deutsche Bahn i Austriackie Koleje (ÖBB).
 
     

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze