Rząd likwiduje polską kolej

Numer 719 - 23.01.2014Gospodarka

TRANSPORT Od ubiegłego roku na Słowację, z którą mamy wspólną ponad 500-kilometrową granicę, nie można dojechać pociągiem. Od 1989 r. w Polsce wyłączono z ruchu 9 tys. km torów kolejowych, z tego 2 tys. km zamknięto w 2013 r. – Rząd nie ma strategii rozwoju, dlatego tracimy miliardy złotych przeznaczone przez UE na polską kolej – uważają eksperci.
Fatalna kondycja polskich kolei to nie tylko efekt klimatu, lecz także polityki prowadzonej przez ekipę Donalda Tuska. Rząd likwiduje polską kolej – tak można podsumować strategię stosowaną przez władze wobec branży kolejowej. W ciągu 25 lat istnienia III RP zamknięto 9 tys. km torów, z tego 2 tys. km wyłączono z ruchu w ubiegłym roku.
O tym, jak w Polsce zwijana jest kolejowa infrastruktura, najlepiej świadczy to, że nie można już dojechać pociągiem na sąsiednią Słowację, z którą mamy liczącą 541 km granicę. Choć łączyły nas trzy kolejowe przejścia graniczne – w Zwardoniu, Muszynie i Łupkowie – biegnące przez nie linie po blisko 150 latach przestały działać w ubiegłym roku. – To, czego w czasie II wojny światowej nie zniszczył okupant niemiecki, a potem komuniści, udało się zlikwidować Donaldowi Tuskowi – gorzko żartują ludzie z branży.
Znamienne jest przy tym, jak likwidację połączeń tłumaczą menedżerowie zarządzający kolejową infrastrukturą



zawartość zablokowana

Autor: Marek Michałowski


Pozostało 50% treści.

Chcesz przeczytać artykuł do końca? Wyślij SMS i wprowadź kod lub wykup prenumeratę i zaloguj się.

Dostęp do artykułu
wyślij sms o treści GP1 na numer 7155
koszt 1 zł (1,23 zł brutto)
Prenumerata
Mam dostęp
zaloguj się




reklama









#DziękujeMyZaOdwagę
reklama