Dziennikarze od reklamy

Dodano: 02/01/2012 - Numer 96 - 02.01.2012

AKWIZYTORZY PRZY MIKROFONIE

Znani dziennikarze drwią sobie z etyki zawodowej, występując w reklamach. I są bezkarni. Tomasz Zimoch z Polskiego Radia za pieniądze wystąpił w klipie sponsora piłkarskiej ekstraklasy. Władze rozgłośni nie zareagowały. Zimoch nie zostanie ukarany, bo radio nie ma do tego narzędzi prawnych – poinformował nas rzecznik spółki. O zakazie występowania dziennikarzy w reklamach mówi rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 2004 r. Przesądza o tym kodeks etyki dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Bezkarność Zimocha jest o tyle zaskakująca, że w przeszłości Polskie Radio dyscyplinowało pracowników. Tak było w tym roku w wypadku Wojciecha Manna. Odsunięto go od prowadzenia jednej z audycji, gdy wystąpił w reklamie banku. Także redaktor Polskiego Radia Zygmunt
     

47%
pozostało do przeczytania: 53%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze