Wyrok ws. o „polskie obozy”

Dodano: 02/04/2016 - numer 1384 - 02.04.2016
fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska
fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska

PRAWO \ KONIEC Z BEZKARNOŚCIĄ ZA OBRAZĘ POLSKI

Niemiecki dziennik „Die Welt”, posługując się fałszywym sformułowaniem o „polskich obozach koncentracyjnych”, naruszył dobra osobiste – uznał Sąd Apelacyjny w Warszawie. W wyroku uznał jednak, że pozywającemu dziennik wnukowi więźnia niemieckich obozów – Zbigniewowi Osewskiemu, nie należą się indywidualne przeprosiny. Pozew przeciwko „Die Welt” skierował w 2010 r. do warszawskiego sądu Zbigniew Osewski, którego jeden z dziadków zginął w podobozie pracy Deutsch Eylau (k. Iławy), a drugi uciekł z obozu Gross Rosen (Rogoźnica). Pełnomocnicy Osewskiego podważali w procesie argumentację obrony, wskazującej, że dziennik zamieścił już przeprosiny za użycie obraźliwych określeń. Osewski podkreślał, że nie można przeprosin wydawcy brać pod uwagę, skoro dziennik ponownie używał sformułowań
     

33%
pozostało do przeczytania: 67%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze