TVN skazana za manipulacje

fot. Krzysztof Sitkowki/Gazeta Polska
fot. Krzysztof Sitkowki/Gazeta Polska
MEDIA \ Telewizja TVN przegrała sprawę sądową dotyczącą zmanipulowanego materiału z czerwca 2015 r. Sąd nakazał przeproszenie ofiary dziennikarskiej manipulacji w „Faktach”, w głównym wydaniu programu. W uzasadnieniu wyroku stwierdzono, że dziennikarze świadomie przemilczeli istotne wątki sprawy tylko po to, by wywołać sensację. Wyrok jest nieprawomocny. Dokładnie rok temu „Fakty” TVN wyemitowały materiał o tym, że komornik z Łukowa zajął wozy strażackie znajdujące się w warsztacie samochodowym, ponieważ mechanik był dłużnikiem. Jak podkreślał w trakcie rozprawy sędzia Mariusz Solka, telewizja przedstawiła komornika jako przygłupiego i pazernego na pieniądze funkcjonariusza, zaznaczając, że „nawet mało inteligentny komornik wie, że raczej wozy strażackie do mechanika nie należą”. Przemilczano jednak fakt, że dłużnik prowadził działalność gospodarczą o nazwie Prywatna Straż Pożarna i zajmował się także sprzedażą chociażby używanych wozów strażackich. Działalność komornika w materiale została przedstawiona jako przykład przekroczenia uprawnień, mimo to wszystko co zrobił, było zgodne z prawem. W trakcie rozprawy sędzia Mariusz Solka przez 40 minut wyliczał błędy i manipulacje, które zawierał zaledwie dwuminutowy materiał „Faktów”. W konsekwencji sąd nakazał telewizji przeproszenie komornika na początku głównego wydania „Faktów” oraz na stronie TVN24. Poza tym TVN ma zapłacić także 70 tys. zł zadośćuczynienia dla komornika. Wyrok nie jest prawomocny. Nie wiadomo jednak, czy TVN się od niego odwoła. Telewizja cały czas nie komentuje sprawy.
     

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze