Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Prawdziwa historia, prawdziwe emocje

Dodano: 11/04/2017 - numer 1697 - 11.04.2017
fot. Fotolia
fot. Fotolia
Czy nowy sposób promocji, określany mianem marketingu narracyjnego, jest rzeczywiście fenomenalnym narzędziem opowiadania klientowi o produktach? Czy sprawdza się w sferze usług finansowych?
PKO Bank Polski otworzył w 2016 r. najwięcej kont osobistych spośród polskich banków. Prowadzi dużo ponad milion rachunków dla młodych klientów. Czy to efekt marketingu dobrze opowiedzianych historii? Na ostatnie walentynki znany na YouTube Martin Stankiewcz we współpracy z PKO Bankiem Polskim przygotował film. Bank w tym czasie prowadził standardową akcję promocyjną, rozdając bilety do kina nowym użytkownikom Konta dla Młodych, rachunku przeznaczonego dla osób w wieku18–26 lat. Martin Stankiewicz nagrał sondę uliczną, w której pytał młodych ludzi, kiedy ostatnio powiedzieli swoim mamom, że je kochają. Gdy okazało się, że nie jest z tym najlepiej, uczestnicy sondy mogli powiedzieć do kamery, jak bardzo kochają swoje mamy. Jednocześnie dostali zaproszenia na wybrany seans filmowy dla siebie i rodzicielki. Przed seansem wyznania młodych uczestników sondy zarejestrowane przez Martina zostały odtworzone na wielkim ekranie – bez uprzedzania matek. Panie nie mogły powstrzymać łez. Film z relacją z tego wydarzenia obejrzało blisko 600 tys. widzów na portalu YouTube.
Czy taki przekaz rzeczywiście sam w sobie jest skuteczny?
Faktem jest, że PKO Bank Polski nie tylko prowadzi najwięcej kont osobistych w Polsce, ale też najwięcej Polaków zakłada w nim nowe konta – w ciągu 2016 r. to blisko 230 tys. osób. Jednocześnie bankowi przybywa dużo młodych klientów z grupy 18–26 lat. Jednak trudno uwierzyć w to, że obejrzenie wzruszającego filmu wpłynęło na decyzję otwarcia konta, gdy w grę wchodzą nasze ciężko zarobione pieniądze. W dobie porównywarek internetowych, które w kilka sekund podają informacje o produkcie zawierającym najbardziej korzystne dla nas parametry, reklama narracyjna istotnie wpływa na postrzeganie z sympatią danej marki, jednak o decyzji „kupię to lub nie” decyduje przede wszystkim jakość produktu. Nieważne, czy to baton, buty, płaszcz czy konto.
To musi być bardzo dobry produkt, który spełnia nasze oczekiwania. W PKO Banku Polskim młodzi otwierają konto co 20 sekund PKO Bank Polski obsługuje najwięcej na rynku klientów ogółem (9,2 mln), w tym największą liczbę klientów indywidualnych – ponad 8,7 mln. Rok 2016 Bank zakończył imponującym, 230-tysięcznym przyrostem rok do roku liczby prowadzonych rachunków dla klientów indywidualnych. Dynamicznie przyrasta liczba młodych klientów do 26. roku życia – PKO Bank Polski prowadzi łącznie ponad 1,1 mln kont dla osób do 26. roku życia.
Intensywny rozwój oferty dla młodych klientów bazuje na nowoczesnej bankowości z wielokanałowym i niezawodnym dostępem, innowacyjnych rozwiązaniach, bezpieczeństwie, ale także szerokim kontekście edukacyjnym. Dzięki temu młodzi klienci otwierają nowe konto w PKO co 20 sekund! Z kontem jest tak, jak z odpowiednio dobranym strojem. Najbardziej cieszą te atrakcyjne i jednocześnie praktyczne, wielofunkcyjne i dobrze dopasowane, a do tego… tanie. Gdy ubranie spełnia nasze oczekiwania i doskonale się w nim czujemy, możemy mówić o realnych korzyściach. Dlatego tak ważne jest, aby zarówno strój, jak i konto wybrać odpowiednie dla siebie. Młodzież: luz, mobilność i tempo Młodzi ludzie lubią wszystko, co nie krępuje ruchów, zapewnia swobodę i ułatwia szybkie działanie – zarówno w modzie, jak i w odniesieniu do usług bankowych.
Badania wykazują, że tzw. młodzi dorośli to najbardziej dynamiczna grupa klientów banków. Uwielbiają podróżować, są mobilni i ciekawi nowych zdarzeń, dlatego banki – rozumiejąc ich potrzeby i zainteresowania – oferują im konta, dające ogromne możliwości przy niewielkich kosztach. Przykładem jest PKO Konto dla Młodych – konto przeznaczone dla osób wieku 18–26 lat. Jego otwarcie i prowadzenie są bezpłatne. Karta do konta również może być za darmo, pod warunkiem że posiadacz użyje jej do płatności bezgotówkowych przynajmniej pięć razy w miesiącu. Ważne jest także to, że PKO nie pobiera od właścicieli tego konta opłat za wypłaty gotówki we wszystkich bankomatach w kraju i za granicą. Dla ludzi doskonale zorientowanych w nowoczesnych technologiach niezwykle istotny będzie dostęp do usług elektronicznych oraz mobilnych. Aplikacja IKO, którą może zainstalować na swoim smartfonie każdy posiadacz konta w Banku, należy do najnowocześniejszych narzędzi tego typu i daje możliwość nie tylko dokonywania bieżących operacji: przelewów, płatności i wypłat w bankomatach kodem BLIK, ale także umożliwia zakładanie lokat i planowanie oszczędności przy wykorzystaniu wirtualnych skarbonek.







Artykuł przygotowany przez redakcję we współpracy z PKO Bankiem Polskim

Patronem medialnym cyklu jest niezalezna.pl oraz "Gazeta Polska"
     

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze