Historia jednej firmy (2)

W zakresie sprzedaży jeszcze przez kilka lat Nokia jest numerem jeden (po zdetronizowaniu w 1998 r. Motoroli). Jeszcze w 2008 r. firma miała 40-proc. udział w rynku. Ale jej udział rynkowy maleje systematycznie, bo z 37 proc. w 2009 do 13 proc. w 2013 r. W I kwartale 2014 r. ma już drugie miejsce. Ale spadek udziału do 10 proc. znamionuje, że nie jest światowym potentatem. Zwłaszcza że produkty Nokii nie są już wyznacznikiem rynkowych standardów. Światowa konkurencja, nowe technologie czy tańsze rozwiązania z Korei (liderujący już od 2012 r. w rankingu Samsung) i wreszcie pojawienie się całej rodziny iPhone’ów firmy Apple zmieniły mapę światowych producentów. Dla Nokii zaczęły się trudne lata. Kurs akcji gwałtownie spadał, a sama firma także poprzez błędne zarządzanie finansami stała na 
     

16%
pozostało do przeczytania: 84%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze