Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

​Czy morze to nadal okno na świat? (2)

Dodano: 29/09/2017 - numer 1839 - 29.09.2017
MAKROEKONOMIA \ Europa Południowa jest bardziej związana z transportem morskim. Jednak to dla azjatyckich krajów transport kontenerowy stał się kluczowym elementem handlu. Przykładem tego są Korea Południowa albo Singapur. Rejon Morza Bałtyckiego notuje znacznie słabsze wyniki. Szwecja, Finlandia albo Polska nie mogą się poszczycić znaczną rolą handlu morskiego. Polska to zaledwie 1,3 mln TEU, a wyniki Finlandii i Szwecji są podobne. Pozytywne jest jednak to, że w 2015 r. polskie porty obsłużyły 2 mln TEU, czyli ponad dwa razy tyle, ile w 2010 r., a Gdańsk w europejskiej statystyce przesuwa się coraz bliżej drugiej dziesiątki. Hiszpania i Włochy, kraje znad Morza Śródziemnego, są na tle naszego regionu ogromną sensacją. Przede wszystkim oba kraje pod względem przewozów morskich wyraźnie
     

21%
pozostało do przeczytania: 79%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów gpcodziennie.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gpcodziennie.pl

W tym numerze